Prodajte svoja umetnička dela na SerbianaArt-u. Kreirajte Vašu galeriju danas!

 
Vi ste ovde :: Galerija Početna :: Portfolio Mitić Miomir

Mitić Miomir

Ukupno radova: 34

Srbija

Mitić Miomir

Biografija

Miomir Mitić, rođen 1964. godine u Pirotu, po obrazovanju je grafički inženjer, a po pozivu slikar-grafičar i grafički dizajner. Nakon diplomiranja 1989. (Grafički fakultet, Zagrebački Univerzitet) radi kao rukovodilac odeljenja ofset štampe i pripreme u štampariji i grafički dizajner, a od 1995. godine nastupa kao nezavisni dizajner i umetnik. Nakon više kolektivnih, prvu samostalnu izložbu imao 1995. godine. Njegovi grafički radovi korišćeni za Michelin Srbija kalendar za 2004. osvojili su prvu nagradu na Art Expo međunarodnom sajmu knjiga i grafike 2004. godine.


„U likovnom opusu Miomira Mitića pokazalo se da je grafička tehnika serigrafija konstanta i uslov njegovog slikarskog mišljenja, način viđenja, doživljavanja i vrednovanja sveta, činjenica života i umetnosti.

Traganje za oblikom ide od apstraktne forme i to se, reklo bi se, učvršćuje kao pravilo i princip, preko predstava ptica, mrtve prirode, do čisto geometrijskih figura. Motivi su crtani čistom linijom, gipkom i celovitom, koja oblik definiše jednim, najčešće neprekinutim kontinuiranim potezom. To je crtež traženja, tematski i stilski heterogen, a u rukopisu i načinu opservacije uvek prepoznatljiv. Tu počinje i priča o velikom umeću i izuzetnoj sposobnosti umetnika da od različitih vidova vidljive stvarnosti organizuje i likovno uobliči celine jedne nove slikarske stvarnosti, uzbudljive i duboko provokativne. Na serigrafijama je prisutna i boja koja menja likovnu strukturu, obogaćuje jezičke sklopove i čini ih raskošnijim i izazovnijim.

Analizom grafika stiče se utisak da se oseća neka čudna vibracija linije, ona potencira suštinu sadržaja, iznosi bit, iznosi život. Iznošenje suštine dato je tako kompleksno da skoro svaki elemenat ima pravi razlog i pravo opravdanje postojanja. Mitićeva figura izlazi iz prostora. Ona je negde manje a negde ekspresivna. Ekspresionizam je snažniji kod radova koji se udaljavaju od grafizma, jer boja daje jedan novi smisao grafikama. Ona naglašava ekspresiju ali i simbolizam koji čini pokret snažnijim, dok linija tu vibraciju drugačije sistematizuje. Boja je snaga koja definiše suštinu. Ona teče, ima snažan potez i vizuelno, bez obzira na njenu primetnu pastuoznost, daje iluziju reljefnosti ostvarenu prskanjem. Te su boje (smeđa, oker, zelena, crna, narandžasta…) tako jasno i suptilno postavljene da nema nikakve dileme šta slikar želi da učini i kaže.

Ponekad Mitić prelazi u stilizaciju, što je samo pokušaj da očisti neke stvari koje mu u tim ekspresivnim grafikama manje znače i time neke simbole dovede do suštine. Kod stilizovanih grafika sve se zatvara u jedan mirniji, tiši koncept likovnog razmišljanja. To razmišljanje je kod njega izvesna nadgradnja jer ovde boja i linija deluju zajedno.

Mitić insistira na kompoziciji koju izvlači iz života. Život mu nameće sve to i on je taj koji vrlo čudno, lagano transponuje sve te impulse koje oseća i doživljava bez ikakve patetike i potrebe da se verbalno iskaže. Tu maksimalno koristi likovni jezik jer mu priča i naracija nisu potrebne. Grafika Mitića je otvorenog etičkog angažmana u onom smislu da je angažovanost za njega stalni impuls ka istini, neka vrsta povećane hrabrosti pred činjenicama.”

— Radmila Vlatković, istoričar umetnosti

Slučajno odabrana dela :: Mitić Miomir